Luisteren, leren en samen verbeteren!

Quality

De HZIV analyseert de kwaliteit van haar dienstverlening, en dit jaar hebben we uitstekend nieuws: het aantal klachten is duidelijk gedaald! 
Deze vooruitgang is te danken aan de samenwerking van iedereen: directieleden, diensten, regionale kantoren… kortom, aan jullie allemaal! Bedankt voor jullie inzet om de ervaring van onze gebruikers continu te verbeteren. 

Maar onze missie stopt daar niet. Elke klacht is een kans om te groeien, en we willen op dit elan voortbouwen door de aanbevelingen van het rapport 2024 toe te passen:

  • Het onthaal verbeteren (telefoon, e-mail, loket)
  • Onze teams systematisch opleiden in klantenbeheer
  • De interne communicatie verbeteren
  • Unieke procedures invoeren voor een betere dossieropvolging

Matondo Luzeka, klachtenbeheerder, heeft haar aanbevelingen overhandigd aan Steven Rowaerts, directeur van de Gewestelijke diensten en het Front office.

We gaan samen vooruit, naar een steeds efficiëntere en menselijkere dienstverlening.